Docenten

Docenten Opleiding Acteur in het Bedrijfsleven

 

 

andre

 

 

André Witbreuk

Hoofddocent. Volgde een toneelopleiding in Londen en studeerde daar ook dramatherapie aan de Central School of Speech and Drama. Senior trainer en coach. Ruim vijftien jaar ervaring als trainingsacteur. André werkt als trainingsacteur voor trainers, opdrachtgevers en acteursbureaus, waaronder: De Federatie, Acteursbureau Kapok en Centalis.
In de lessen laat André de deelnemers onder andere werken met eigen casuïstiek, waardoor oefensituaties impactvol en waarachtig zijn, en je als trainingsacteur in spe ontdekt hoe het is om deelnemer in een training te zijn tegenover een trainingsacteur. De methodieken die onder meer in zijn lessen aan de orde komen zijn: spelen vanuit helicopterview, het aanspelen van een leerdoel, ervarend leren en regiemodellen, Transactionele Analyse, kernkwaliteiten, DAS, agressietraining, energizers en andere werkvormen, Reflecteren in Actie, Teamrol en feedback.

Loes Wouterson

Hoofddocent. Studeerde in 1988 af aan de Arnhemse Toneelschool. Speelt en speelde in theater, film, voor televisie en geeft les. Ze volgde enkele jaren de opleiding Creatieve Therapie Drama in Nijmegen. Senior trainer en coach. Bijna 20 jaar ervaring als trainingsacteur. Loes werkt als trainingsacteur voor trainers, opdrachtgevers en acteursbureaus, waaronder: Acteursbureau Kapok, Het Consulaat, ActInc, Boertien, Bureau Wittenburg, De Federatie, Dubbel E. Gebruikt spel in ontwikkeltrajecten, zoals ‘Kapitaliseren op je Eigenschappen‘.
In haar lessen besteedt Loes veel aandacht aan spel en speltechnieken, met de focus op waarachtig, ingeleefd en intens spel. Andere onderwerpen die in haar lessen aan de orde komen zijn: de Roos van Leary, feedbackregels en -modellen, snelle rolopbouw en leerdoel aanspelen, rollenspelen in een branche, STAR of het criteriumgerichte interview, trainingsacteren met de basiscommunicatieregels, omgaan met weerstand, Teamrollen en regiemodellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jeanne

Jeanne Bakker

Gastdocent en assessor. Houdt zich al ruim twaalf jaar bezig met Learning and Development binnen organisaties. Studeerde psychologie, Engelse literatuurwetenschappen en opleidingskunde. Heeft lange ervaring als trainer en manager. Schreef ‘Alles is niets’, een boek voor trainers en coaches en publiceerde recent ‘Omgaan met draken’, een boek rondom de DISC-typologie.
Jeanne geeft de les waarin werken met de trainer centraal staat en geeft les in het werken met ontwikkelassessments. Door haar heldere en directe werkwijze met humor, ervaar je als trainingsacteur hoe de relatie tussen trainer en acteur werkt en hoe je optimaal de verschillen kunt benutten. Jeanne is als assessor betrokken bij het eindassessment.

 

Paul Devilee

Gastdocent en assessor. Medeoprichter van Acteursbureau Kapok. Meer dan zestien jaar ervaring met trainingsacteren. Geeft trainingen en workshops aan de Kapok Academy. Co-acteur van ‘Omgaan met trainingssacteurs’ en ‘Toolbox voor trainingsacteurs’ en een boek over de geschiedenis van het trainingsacteren.
In de opleiding geeft Paul zijn innovatieve en breedgewaardeerde workshop rondom interactieve feedback. Paul is als assessor betrokken bij het eindassessment.

 

paul

 

Lisette van Oosterhout

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisette van Oosterhout

Gastdocent. Werkt sinds 1992 als trainingsacteur. Heeft zich gespecialiseerd in onder meer assessment acteren. Geeft workshops over acteren in assessments en begeleidt klanten bij het opzetten van assessment centers.In de opleiding reikt Lisette alle belangrijke elementen aan die te maken hebben met effectief en kwalitatief hoogstaand assessmentacteren.

Gré Koerse

(foto: Bewth, bewegingstheater). Gastdocent. Gaf ruim vijfentwintig jaar les op de Arnhemse Toneelschool (ArteZ). Spel- en bewegingsdocent.
In de opleiding besteedt Gré aandacht aan nonverbale expressie, lichamelijke zeggingskracht, creativiteit en houding

gre

 

frans-cappers

 

 

Frans Cappers

Gastdocent. Mede-eigenaar van De Federatie, een trainingsbureau met theater als bron.
Frans:

Mijn eerste opdracht als trainingsacteur was voor de ABN AMRO in 1993. Ik moest als ‘overvaller’ gewapend met een neppistool medewerkers leren om mee te bewegen met de agressie i.p.v. er heldhaftig tegenin te gaan. Van de stress duwde ik de verkeerde deur open en stond in een vergadering en niet in de trainingsruimte. Toen ik die alsnog binnenrende met mijn bivakmuts, lagen de cursisten over de tafel van het lachen. Ik heb het vak dus met vallen en opstaan zelf moeten leren. Wat een weelde dat WWLA er is, waar het vak van trainingsacteur professioneel gedoceerd wordt. Ik vind het leuk (en bijzonder nuttig voor mijzelf) om als gastdocent mijn kennis te mogen delen en focus daarbij op trainingsacteren binnen de zakelijke markt. Daarnaast draag ik graag mijn visie op leren uit, waarbij veiligheid en vertrouwen centraal staan en de hindernisbaan (we maken je het iets moeilijker) is verbannen.

 

 

Share Button